Sir Dorkalot.

NU har jag suttit hos tommy en hel dag och spelat World of Warcraft som den äkta nörd jag är. Det har varit mycket givande men jag känner fortfarande att tommy är i en klass för sig. Han är en mer rutinerad nörd än mig, han kan det här med att äta rätt, dricka rätt, ha rätt kläder på sig, sitta på rätt vis och har till och med utvecklat en metod som sänker hans hjärtrytm för att spara på energi. My Sensei. Min kost idag har bestått av....12 mackor och en hel del fläderdryck. Har nu varit och inhandlat 2 burkar köttsoppa som jag funderar på att tillaga. Ja dom som säger att datanördar inte lever ett slitsamt liv har fel, det handlar om mycket träning, disciplin, respekt för sin kropp och helt kunna skapa en miljö som stänger ute verkligheten. It's freaking hardcore.
Jag funderade lite på det här med en fantasivärld. Borde inte det vara otroligt hedniskt eller hur man ska säga att skapa en värld som flera miljoner människa hela tiden flyr till från den världen som gud har skapat. Det står väl i den där tjocka tråkiga boken som innehåller guds ord att man inte får ha en anna Gud vid sidan av den allsmäktige, eller något? Gäller inte det då kanske också den världen han har skapat för oss? Om det nu är så, så måste ju skaparna till WoW, Blizzard och alla andra onlinespel som lockar många många många människor att spendera hela dygnen där istället för att leva i den vanliga världen vara Antikrist. Eller ja någon typ av trots mot kristendomen? Kommer ihåg att dom säger något om det i Dogma, fast det är väl ingen dödssynd men det är fel iallfall. Haha, ja fifan Dogma är så Jeffla skoj! Och den är lite utbildande med!  Dödsängeln där som spelas av Ben Afflck vill så gärna döda dom alla i styrelsen på företaget Mooby, the golden calf (eller vad det heter), så han hittar ursäkter till att straffa dom alla ändå. Saker som har med de 7 dödssynderna att göra. Hur bra som helst. Alla utom något frutimmer dör.
Filmer som måste ses är de som är skrivna av just Kevin Smith, som har  regisserat Dogma. Kolla upp honom på wikipedia och tanka hem, köp eller stjäl alla filmerna som finns på listan där under "Filmografi (urval)".

Det får väl bli allt för idag.
Don Le Disko

Kommentarer
Postat av: Juffsan

För

mycket

fritid.

2008-12-09 @ 16:53:57
Postat av: Mia

Blöööö! Jag är för lat för att tanka hem alla filmer, så jag skiter i det. Att vara arbetslös kommer att gå mig på nerverna.

2008-12-09 @ 17:34:25
URL: http://miamedknuff
Postat av: malin

hur fasen orkar du leva på mackor? jag klarar inte ens uppvärmd mat för länge

2008-12-09 @ 17:50:05
Postat av: tetriz

malle som i tetris

2008-12-09 @ 17:50:24
Postat av: pepp.

dogma är bra.

2008-12-09 @ 21:53:54
Postat av: hejsan

dogma är inte helt okej

2008-12-10 @ 12:32:53
Postat av: Didde

Hejsan: Dogma har mer MOJO än vad du någonsin kommer ha :D Men förhoppningsvis menar du "Inte helt OK" som i att det är mer än OK, att det är Bästaste.

2008-12-11 @ 13:43:10
URL: http://springdmt.blogg.se/
Postat av: hejsan

didde vad heter du?

2008-12-11 @ 20:27:08
Postat av: Didde

Hejsan: Didde kort och gott ;) Spekulera vidare i det =)

2008-12-11 @ 21:59:55
URL: http://springdmt.blogg.se/
Postat av: hejsan

didde: Didde Ågust?

2008-12-11 @ 22:49:07
Postat av: pepp.

didde don donis donet dondidde heter han! SÅ DET SÅ!.)

2008-12-13 @ 01:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0